Novinka | Důvěra fanoušků | Football Manager 2023CZ | F-mko.cz
Opět se podíváme blíže na další oficiálně oznámenou novinku pro Football Manager 2023.
Všichni asi víme, jak důležití jsou v kopané fanoušci. Miliony lidí po celém světě projevují vášeň a lásku ke svému klubu tím, že navštěvují zápasy svých miláčků, nebo případně fandí na dálku.
V posledních letech ohlasy fanoušků nabírají na síle především díky rozvoji sociálních médií, nikdy se neozývali hlasitěji než nyní a jejich vliv, je samozřejmě cítit na hřišti i mimo něj.
Tento trend chtěli vývojáři zohlednit i ve hře Football Manager 2023 a posílit tak význam samotných fanoušků. Zatímco jejich zpětnou vazbu v samotné hře již nějakou dobu můžete vídat a to prostřednictvím funkce sociálních médií, letos budete mít ještě větší motivaci jim naslouchat, abyste následně mohli lépe vyprávět příběh o cestě vašeho oblíbeného klubu, ale pozor......budou vás bedlivě sledovat..
Profil fanoušků
Moc dobře si vývojáři uvědomují, že žádné dva kluby na světě nejsou stejné a že očekávání se mohou v jednotlivých týmech velmi lišit. S ohledem na to přibývá v menu v klubových vizích nová funkce, která byla nazvaná jako Profil fanoušků.
Profil příznivců, který poskytuje přehled o fanouškovské základně vašeho klubu, je rozdělen do šesti základních kategorií:
- Hardcore: Nejvěrnější a nejvášnivější část fanouškovské základny.
Jádro: Představuje průměrného fotbalového fanouška
Rodinní: Tito příznivci bývají umírnění a trpěliví.
Spravedliví: Fanoušci, kteří jsou obzvláště netrpěliví a touží po úspěchu.
Podnikoví: Nejvíce se zajímají o zázemí stadionu a ekonomickou stránku klubu.
Příležitostní: Méně vášniví a loajální než průměrní fanoušci.
Tato nová funkce vám pomůže plnit cíle vašeho týmu, což následně udržuje úroveň důvěry příznivců klubu, co nejrealističtější.
Tým z nižší ligy, který bojuje o sestup, bude mít ve svých řadách pravděpodobně méně spravedlivých fanoušků což znamená, že celková základna příznivců bude pravděpodobně shovívavější, Tým z první ligy bojující o titul však bude mít pravděpodobně zcela jiná očekávání, která budou zastoupena v sekci Profil fanouška.
Zavedením této funkce do systému FM23 můžou vývojáři každému klubu dát větší identitu tím, že podpoří akce a chování jejich příznivců.
Důvěra příznivců
Vedle důvěry vedení klubu se v klubových vizích nově objevuje také důvěra příznivců, která odráží aktuální náladu fanoušků vašeho týmu a je reprezentována profilem příznivce. Zatímco vedení klubu se spíše soustředí na vaše cíle, ať už finanční, nebo strategické, vaši příznivci se spíše zaměří na vaši identitu, vaše výkony proti klíčovým soupeřům a výkony jednotlivců. Dříve se fanoušci vyjadřovali k záležitostem, ale vedení klubu vše "zakrývalo", nyní bylo zapracováno právě na na vyrovnání podmínek.
Díky tomu budete mít přehled o tom, jaký názor na vás mají vaši příznivci a zda si myslí, že jste pro danou práci vhodnou osobou. V rozbalovací nabídce Výkonnost je nyní k dispozici také Důvěra fanoušků, takže můžete sledovat názory fanoušků na výkony v zápasech, přestupovou činnost, taktiku a sestavu.
Pokud byste například přivedli zpět klubovou legendu, která se možná nachází na sklonku své kariéry, pravděpodobně by to vyvolalo pozitivní náladu napříč vaší fanouškovskou základnou a naopak, pokud by však byl tento hráč přiveden zpět za nevýhodných finančních podmínek, vaše vedení by s tím mohlo nesouhlasit.
Před každým zápasem také obdržíte zprávu o očekávání od zápasu ze strany představenstva i fanoušků. Fanoušci mohou chtít, abyste po zranění ihned přivedli zpět do sestavy svého hvězdného útočníka, zatímco vedení klubu se může spokojit s remízou, prostě každý zápas přináší vlastní sadu názorů.
Stejně jako u vedení klubu, bude důvěra příznivců stoupat s úspěchem a klesat s neúspěchem, ale vy budete mít možnost ovlivnit jejich názor rozhodnutími, která učiníte během svého působení.
Tiskové konference a sociální média
Média jsou hlavní formou, pomocí které může manažer vyjádřit svou ideologii, nebo řešit případné klubové problémy.
Ve fotbalové simulaci Football Manager 2023 se tiskové
konference týkají vašeho aktuálního postavení v rámci fanouškovské základny.
Pokud se vám tedy daří, otázky se budou soustředit na vaši stále rostoucí
popularitu a opačně, pokud se však situace zhoršuje, tisk se bude zabývat
negativními reakcemi v řadách fanoušků a bude se vás na ně ptát, to si pište.
Moderní kluby čelí neomezené a nepřetržité debatě na sociálních sítích, a pokud se začne měnit všeobecná nálada na internetu, objeví se ve vaší schránce nový obsah.
Zdroj: footballmanager.com
Pěkný zbytek dne vám přeje F-mko.cz a eshop-fmko.cz.